Friday, January 24, 2014

The Rocky Road To Self Fulfilment

Den hårde vej til selvfuldbyrdelse Klatring har altid tiltrukket mig. Fra den dag af jeg kiggede på disse grynede, sort-hvide billeder af spæn thunderg på Everests top, følte jeg, at der måtte være noget heroisk, en form for ultimativ opnåelse ved at komme op på et bjerg. men jeg fik aldrig en mulighed for at starte og følte, som årene gik, at det ville være for svært, farligt eller kompliceret at lære. Med henblik på at efterforske denne side kontaktede jeg så det Britiske Bjergbestigningsråd og spurgte dem om det ville være muligt at deltage i et kort kursus for at se hvor meget der kunne blive lært på et par dage eller sådan. De satte mig i kontakt med træningscentret i Wales, Plas y Brenin. Jeg blev inviteret til et femdages kursus, men kunne kun blive til den indled give upe dag. Instruktøren, Jim Quinn, sagde gentagende gange: Vores mål er, at få jer til at kunne gå ud og klatre sikkert. Sammen med Rob og Libby, hans assistenter, blev han ved med at stresse at det er de små ting som i skal være særligt opmærksomme på. Tjek jeres udstyr, tjek jeres partners udstyr, i kan aldrig være for sikre. Om morgenen blev vi konfronteret med en forvirrende række seler, hjelme, støvler og metalgadgets. Stadig inde døre forklarede Jim så grundreglerne for klatring. Midt om morgenen hang vi alle i vores fingerspidser på sten og forsøgte vores bedste for ikke at falde. Ikke at vi var i nogen fare. Det her var klippeklatring: at finde egnede, blide stengevækster hvor målet er, at lære om fod og håndgreb. Du er aldrig mere end få meter fra jorden. Den eneste skade er på din stolthed. Og du indser snart at stærke fingre og smidighed er afgørende. Vi havde alle sammen hjelme og bløde klatrestøvler på. For at hjælpe os med at få tillid, til vores udstyr og os selv, klatrede vi først på en kampesten ved brug af vores hænder og fødder, så med en ubevægeliggjort hånd og til slut skulle vi gå op ad den. Men de lod os ikke nyde vores beskedne bedrifter. Efte! r frokost blev vi...If you want to get a full essay, evidence it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.